|
ASPECTES ESTRATÈGICS I OPERATIUS DEL COMERÇ INTERNACIONAL |
|
ObjectiusObtenir una visió general i pràctica de tots els aspectes implicats en la internacionalització de l'empresa. Poder disposar d'una visió global de les diferents àrees implicades en la seva internacionalització, per tal de comprendre millor els processos operatius que genera l'activitat internacional o bé per plantejar la millor estratègia organitzativa i operativa amb vista a la internacionalització de l'empresa. |
Temari- Introducció al comerç internacional. La necessitat d'internacionalitzar-se. El context mundial
- El mercat únic a la Unió Europea.
- L'ampliació del mercat únic.
- La proliferació de convenis de cooperació i associació comercial entre la Unió Europea i altres països.
- La integració d'altres zones de cooperació comercial.
- L'OMC.
- Comerç just.
- Estratègies d'internacionalització i organització de l'empresa.
- L'estratègia a l'empresa. Concepte.
- Estratègies de creixement i posicionament competitiu.
- Estructura de l'empresa internacional i multinacional.
- Fórmules de creixement. Implantació d'estratègies.
- Estratègies concretes: de col•laboració, de control i d'ampliació de mercats internacionals.
- Gestió duanera.
- Fonaments de la política duanera. La Unió Duanera.
- L'origen de les mercaderies. Política comercial.
- Comerç intracomunitari. Comerç amb tercers països.
- El pas de la mercaderia per la duana.
- Règims econòmics duaners.
- Transport internacional.
- Introducció a la logística, Transport marítim, aeri i carretera.
- Contractació i aspectes jurídics del transport internacional.
- L'assegurança.
- Els mitjans de pagament.
- Formes de pagament simple.
- Formes de pagament documentari: remesa i crèdit documentari.
- Fiscalitat internacional.
- Els incentius fiscals a la internacionalització de l'empresa.
- La fiscalitat del persona desplaçat.
- La planificació fiscal internacional. Els convenis de doble imposició.
- Contractació internacional.
- La compra-venda internacional de mercaderies.
- La contractació d'intermediaris en comerç internacional.
- Màrqueting internacional.
- Investigació de mercats.
- Estratègies de màrqueting internacional.
- El pla de màrqueting.
- Tècniques de negociació en el comerç internacional.
- Instruments i organismes de promoció a l'exportació.
|
|
DestinatarisTècnics, responsables d'àrea, directors, gerents i professionals que requereixen una visió de comerç internacional a l'empresa. |
DocumentacióTots els alumnes disposaran d'un dossier individual amb la documentació i casos pràctics que s'utilitzaran al llarg del mateix. |
Certificats d’assistènciaEls participants que assisteixin de forma continuada a les classes lectives se’ls lliurarà un certificat d'assistència. |
Durada25 hores |
Calendari i HorariA convenir. Recomanat 5 o 8 sessions |