|
|
|
Som promotors del Programa NEX-PIPE. Aquest és el Programa d’Iniciació a la Promoció Exterior promogut per l’ICEX, les Cambres de Comerç i el COPCA, que està adreçat a les pimes que pretenen iniciar o consolidar la seva presència en mercats exteriors, la promoció internacional de llurs productes i la consolidació de llur esforç exportador. Durant els dos anys de durada del PIPE, les empreses disposen d’una ajuda econòmica del 80% de la inversió realitzada.
Som consultors de l’ACC1Ó CIDEM|COPCA del programa ALPHA COMPETITIVITAT. Aquest programa té com a objectiu l'assessorament i orientació de les empreses, en base a la realització d'una diagnosi que permetrà obtenir un millor coneixement de l'empresa (visió global), identificar les àrees de millora, i elaborar un pla de treball adaptat a les seves necessitats. El cost d’aquest programa és de 0 € per l’empresa.
També estem homologats com consultors de l’ICEX pel programa APEX, programa que consisteix en una diagnosi per determinar la posició competitiva de la seva empresa i determinar el potencial exportador i també en orientar-les cap a les fórmules exportadores més adequades a les seves característiques. El cost d’aquest programa és de 0 € per l’empresa. |
|
|
|
|
|
|
MARKETING INTERNACIONAL |
|
Objectius
- Entendre i saber valorar els principals conceptes i eines del màrqueting internacional.
- Analitzar tot el procés d'internacionalització a l'empresa, les raons i els obstacles.
- Conceptualitzar el màrqueting internacional com una eina de gestió de les operacions comercials realitzades en l'àmbit internacional.
- Formular les estratègies de màrqueting internacional, passant per la realització d'una anàlisi interna i externa i un diagnòstic de la situació comercial.
- Analitzar l'estandarització o l'adaptació de les estratègies de màrqueting internacional.
- Analitzar les estratègies del màrqueting mix internacional, centrant l'atenció en les quatres variables que formen part del mix: producte, preu, distribució i comunicació.
- Evidentment, cada una d'aquestes, afectada per les circumstàncies internacionals que caracteritzen el procés
|
Temari- Introducció a la internacionalització de l'empresa.
1.1.-Per què operar internacionalment? Quins beneficis tindré en el moment de vendre a l'exterior?
1.2.-Anàlisi de la capacitat exportadora de la empresa. Pot operar internacionalment?
- Selecció i prospecció de mercats exteriors.
2.1.-El perquè de l'estudi de mercat.
2.2.-Com obtenir informació de mercats exteriors. Bases de dades internacionals.
2.3.-Utilització de les noves tecnologies per a l'obtenció de dades de mercats exteriors.
2.3.1.-Internet com eina d'investigació de mercats.
2.3.2.-Bases de dades internacionals d'internet.
- La promoció de les vendes internacionals.
3.1.-Publicitat, promoció de vendes a la xarxa, el client final i relacions públiques.
3.2.-Confecció de suports de promoció internacional, catàlegs, col•leccions, mostres, suports telemàtics, etc.
3.3.-Preparació i participació en fires.
- La negociació internacional.
4.1.-Diferències culturals, econòmiques i de negociació.
4.2.-Casos pràctics de negociació.
- Comerç exterior i Màrqueting internacional.
5.1.-Formes de pagament i cobrament. Negociació amb els clients i intermediaris.
5.2.-Anàlisis dels riscos de les operacions de venda internacional.
|
|
DestinatarisDirectors i comandaments intermedis de l'àrea d'exportació i importació que vulguin aprendre a desenvolupar un pla de màrqueting a nivell internacional. |
DocumentacióTots els alumnes disposaran d'un dossier individual amb la documentació i casos pràctics que s'utilitzaran al llarg del mateix |
Certificats d’assistènciaEls participants que assisteixin de forma continuada a les classes lectives se’ls lliurarà un certificat d'assistència. |
Durada35 hores |
Calendari i HorariA convenir. Recomanat 10 o 12 sessions. |
|